İkinci El Motorlu Kara Taşıtları Ticareti Yetki Belgesi Duyurusu

04 Kasım 2020

İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticaretinde İş Yeri Ruhsat ve Uygunluk Belgesi Getirme Şartı Taahhütnamesi için TIKLAYINIZ
 
İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITLARI TİCARETİ YETKİ BELGESİ İÇİN ARANAN ŞARTLAR:

1Adli Sicil Belgesi,

2-Meslek odasına kayıtlı olunması,

3-Gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olunması,

*Meslek odası ve *vergi kayıtları ile *işyeri açma ve çalışma ruhsatındaki iştigal konuları arasında ikinci el
motorlu kara taşıtı ticareti faaliyetinin bulunması,

*İkinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden gerçek kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların kendilerini,
ticaret şirketleri ve diğer tüzel kişi tacirler ile şubelerde ise bu faaliyetleri yürüten yetkili temsilcileri,

4- En az Lise mezunu olması, (15/08/2020 tarihi itibarıyla ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretine ilişkin gelir veya kurumlar vergisi ya da meslek odası kaydı bulunanlar lise mezuniyeti şartından muaftır.)

5-Mesleki Yeterlilik Belgesi -Seviye 5 sahibi olması,

6-İşyeri açma ve çalışma ruhsatının bulunması,

* 31 Temmuz 2021 tarihine kadar Ruhsatı olmayan işletmeler söz konusu taahhütnameyi Kaşe- İmza 
yapmak kaydıyla İETTS sistemimizde bulunan '' Taahhüt Belgesi Ekle'' bölümüne yüklenmesi gerekmektedir.

* Taahhüt Belgesinin aslı İl Müdürlüğüne ıslak imzalı olarak ulaştırılması gerekmektedir.
İETTS (İkinci El Motorlu Kara Taşıtları Bilgi Sistemi) üzerinden yüklenecek belgeler;
             *İş yeri açma ve çalışma ruhsatı veya Taahhütname
             *15 Ağustos 2020 tarihinden önce ikinci el motorlu kara taşıtı meslek dalında oda veya vergi 
                kaydı bulunmaması halinde lise diploması,
             *Faaliyet Belgesi
* Belgelerin PDF formatında yüklenmesi gerekmektedir.


ÖNEMLİ NOT:

***09/06/2020 tarihinden önce işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı alanlar, işyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikteki ilgili işyeri şartlarını haiz olduğunu gösteren belgeyi  ilgili belediyeden alarak ticaret il müdürlüğüne teslim etmeleri gerekmektedir.

***Başvurular ietts.gtb.gov.tr internet adresinden e-devlet şifresi ile yapılacaktır.

***Şahsen Ticaret İl Müdürlüğüne müracaat gerekmemektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
 
 
 
A.Ş Genel Kurullarında Bakanlık Temsilcisi Talebi İçin İstenen Belgeler

1-Dilekçe(Diyarbakır Ticaret İl Müdürlüğüne Hitaben)
2-Yönetim Kurulu kararının noter onaylı bir örneği
3-İmza Sirküleri
4-Bakanlık Temsilci ücretinin yatırıldığını gösterir belge.

NOT: 09.10.2020 tarih ve 31269 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan yönetmelik değişikliği gereği temsilci ücretleri 09.11.2020 tarihindn itibaren Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğünün Ziraat Bankası Diyarbakır (Merkez)  Şubesinde bulunan;
İban: TR 21 0001 0000 9100 0010 0053 56 nolu hesabına 
Hafta içi Brüt:199,79-Hafta sonu Brüt:266,38 TL olarak yatırılacaktır.